Som vi tidigare har kommunicerat är detta vår primära kommunikationskanal och ni kan alltid logga in och uppdatera era uppgifter så länge ni loggar in med den mejladress ni uppgav vid köpet. Om ni inte kan logga in kontakta oss enligt nedan.
Som ni också märkte under varmvattenbekymret skickar styrelsen också SMS vid akuta händelser. Om du inte fick sms från Styrelsen kan du registrera ditt telefonnummer genom att logga in och uppdatera dina/era uppgifter.
Du kan alltid nå oss på styrelsen@brflillhagsparken2.se.
Vänligen använd denna mejlen i första hand för kontakt med styrelsen. OBS! Vi svarar så snart vi har möjlighet.
En fortsatt trevlig sommar önskar styrelsen. Njut av regnet!
Vänligen,
Styrelsen bestående utav Bülent, Manuela, Pekka, Jimmie, Gabriel & Mahdad
Information om upphandlat 3-årigt elavtal från 1 augusti
Styrelsen har nu upphandlat ett tre-årigt elavtal med fast pris.
Detta kommer hjälpa föreningen att hålla nere våra kostnader framöver om/när de rörliga elpriserna sticker iväg under vinterhalvåret när mycket el går åt till uppvärmningen.
Det nya priset för hushållselen kommer att bli 2,50 kr inkl. moms per kWh. Detta inkluderar både elpris och nätavgifter. Priset kommer, förutsatt att nätavgifterna inte ändras, gälla under tre år från och med 1 augusti.
Nytt pris för laddning av elfordon blir 2,75 kr inkl. moms. per kWh. Detta då vi också betalar en avgift till leverantören.
Styrelsen kan besluta om nytt pris ifall förutsättningarna förändras givetvis.
Uteblivet varmvatten
Tråkigt nog blev vi utan varmvatten i 5 dagar när vår anläggning drabbades av tekniska problem i mitten på juli. Som tur är är ärendet givetvis ett garantiärende och kostnaderna för reparationerna drabbar inte föreningens kassa. Orsaken till den fördröjda reparationen är tyvärr tillverkarens och Postnords förtjänst. Vi hade helt enkelt otur att anläggningen la av mitt i semesterperioder, strax innan helgen, samt att anläggningen är av en så pass ny modell att reparationsfirman saknade reservdelar. Vi har blivit försäkrade om att reparatören nu har ett lager med reservdelar för vår anläggning och skulle det ske igen så ska det gå snabbare.
Dessvärre finns det ingen möjlighet till kompensation varken för föreningen eller för respektive hushåll. Alternativet är att styrelsen beslutar att kompensera medlemmarna, men då vår kassa fortsatt är mycket liten vore detta att försätta föreningen i en ekonomiskt svår sits, vilket i sin tur skulle innebära ytterligare höjning av avgifterna. Det är inte önskvärt för någon.
Vi är dock glada att detta skedde under sommartid, när många inte var hemma och/eller hade möjlighet att duscha någon annanstans och att det var ett garantiärende som gör att vi inte drabbas ekonomiskt.
Obligatorisk injustering av golvvärmeanläggningarna i lägenheterna på nedre plan 15-17 augusti
Den 15-17 aug kommer golvvärmen justeras in. Dvs eventuella fel åtgärdas och finjusteringar i anläggningarna genomföras. Detta kommer att leda till minskad energiåtgång i fastigheten och därmed minskade utgifter. Arbetet kommer att synkas mellan etapp 1 och 2 och informationen riktar sig därför till boende i bägge etapperna/föreningarna.
OBS! Endast boende på nedre plan berörs av arbetet.
För att planera för arbetet har styrelsen tagit fram ett formulär där man kan uppge ett önskat tidsintervall som du kan vara hemma. Om du inte kan vara hemma önskar vi att du pratar med en granne som kan hjälpa dig. Uppge sedan i formuläret vem detta är.
Du måste lämna fritt utrymme framför luckan där golvvärmefördelaren sitter. Placeringen är olika beroende på lägenhetens storlek och utformning.
Enligt stadgarnas § 13 ska föreningen ges tillträde till bostaden för underhållsarbeten. Om du inte ger föreningen/entreprenören tillträde inom ovan datum, kommer du bli debiterad för de ev. extrakostnader som detta genererar föreningen.
Om du inte önskar en tid kan entreprenören komma när som helst mellan 15-17 augusti då vi utgår från att någon är hemma den tiden.
Arbetet tar endast några minuter, men det är viktigt att det blir utfört.
OBS! Medlemmar som hyr ut i andrahand ansvarar för att kommunicera med sina hyresgäster genom hela arbetet.
Föreningarna har endast direktkontakt med medlemmen (ägarna av bostadsrätten).
Klicka HÄR för att komma till formuläret. Svara senast 7 augusti.
Erbjudande om köp och montering av skåp i badrummet
BRF Lillhagsparken 1 och 2 erbjuder alla medlemmar att beställa överskåp inkl. montering till självkostnadspris i badrummet ovanför bänkskivan.
Föreningen samordnar arbetet och har upphandlat ett företag för att få ner priset vid en större, gemensam gruppbeställning. Då vi tillsammans är 92 lägenheter finns det potential att spara pengar och vid många beställningar kan kostnaden sjunka ytterligare.
Läs mer och beställ genom att klicka HÄR. Beställ senast 7 augusti.
19 130 besökare sedan 2023-04-11