Hej! Här kommer en länk till extra stämma för BRF Lillhagsparken 2s medlemmar. Vi bifogar också handlingar inför stämman som är bra att läsa in sig på för att bättre förstå projektet med solceller och batteri.
Vi ses digitalt och du behöver inte anmäla dig i förväg.
Länk till mötet: Till Teams-mötet
Dagordning för mötet finns nedan.
Handlingar hittar du här: Dokumentarkiv - under Extra stämma 2025
Anledning till extra stämma
Styrelsen vill pröva om medlemmarna vill att föreningen ska installera solceller och batterilösning för att dels bidra till klimatarbetet, men också möjliggöra för framtida besparingar genom att producera, använda och sälja överbliven solenergi och så kallade flextjänster kopplade till batteriet. Batteriet kommer också användas till att jämna ut föreningens effektuttag och därmed minska kostnader för detta.
Vi inleder stämman med information om projektet samt finansieringsförslag. Därefter genomförs en omröstning. Vi passar också på att hålla fyllnadsval till valberedningen samt ge information om ny ekonomisk förvaltare från 1 januari 2026.
Det är endast medlem (en röst per bostadsrätt) som har rösträtt vid stämman enligt stadgarna § 42.
För att utöva rösträtt genom ombud hänvisar vi till 43 § för att se vilka som kan utses som ombud samt villkor för detta. Stadgarna finns tillgängliga i dokumentarkivet. Kontakta styrelsen om du önskar hjälp med fullmakt. OBS! Fullmakten måste lämnas fysiskt till styrelsen senast kl 18.00 den 2 dec. Det går bra att lämna i Bülent Maksimovs brevlåda (30E) fram till denna tidpunkt.
Varmt välkomna!
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen bestående av Bülent, Thomas, Pekka, Jimmie, Mahdad & Gabriel
Förslag till dagordning
1. Stämmans öppnande.
2. Godkännande av dagordning.
3. Val av stämmoordförande.
4. Anmälan av stämmoordförandes val av protokollförare.
5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare.
6. Fråga om stämman blivit i utlyst i enlighet med stadgarna.
7. Fastställande av röstlängd.
8. Föredragning och beslut om projekt solceller och batterilösning för föreningens fastighetsel.
9. Fyllnadsval till Valberedningen.
10. Ny ekonomisk förvaltning från 1 jan.
11. Mötets avslutande.
Styrelsen bjuder in alla boende i BRF Lillhagsparken 2 till julgranständning och glöggmingel nästa söndag 30 nov kl 17.00 vid granen.
Varmt välkomna!
The Board invites all residents in BRF Lillhagsparken 2 to lighting the Christmas tree together with glögg-mingling next sunday nov 30 at 17.00 by the Christmas tree.
Welcome!
Hej! Här kommer en uppdaterad kallelse till extra stämma för BRF Lillhagsparken 2s medlemmar. Anledningen till uppdateringen är att vi vill passa på att göra fyllnadsval till valberedningen då en av valberedarna flyttar från föreningen. I övrigt är kallelsen samma. Vi bifogar också handlingar inför stämman som är bra att läsa in sig på för att bättre förstå projektet med solceller och batteri.
Vi ses digitalt och du behöver inte anmäla dig i förväg. Länk skickas till samtliga medlemmar med angiven e-postadress på hemsidan och publiceras också på hemsidan samma dag som stämman hålls.
Anledning till extra stämma
Styrelsen vill pröva om medlemmarna vill att föreningen ska installera solceller och batterilösning för att dels bidra till klimatarbetet, men också möjliggöra för framtida besparingar genom att producera, använda och sälja överbliven solenergi och så kallade flextjänster kopplade till batteriet. Batteriet kommer också användas till att jämna ut föreningens effektuttag och därmed minska kostnader för detta.
Vi inleder stämman med information om projektet samt finansieringsförslag. Därefter genomförs en omröstning. Vi passar också på att hålla fyllnadsval till valberedningen samt ge information om ny ekonomisk förvaltare från 1 januari 2026.
Det är endast medlem (en röst per bostadsrätt) som har rösträtt vid stämman enligt stadgarna § 42.
För att utöva rösträtt genom ombud hänvisar vi till 43 § för att se vilka som kan utses som ombud samt villkor för detta. Stadgarna finns tillgängliga i dokumentarkivet. Kontakta styrelsen om du önskar hjälp med fullmakt. OBS! Fullmakten måste lämnas fysiskt till styrelsen senast kl 18.00 den 2 dec. Det går bra att lämna i Bülent Maksimovs brevlåda (30E) fram till denna tidpunkt.
Varmt välkomna!
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen bestående av Bülent, Thomas, Pekka, Jimmie, Mahdad & Gabriel
Förslag till dagordning
1. Stämmans öppnande.
2. Godkännande av dagordning.
3. Val av stämmoordförande.
4. Anmälan av stämmoordförandes val av protokollförare.
5. Val av två justeringsmän tillika rösträknare.
6. Fråga om stämman blivit i utlyst i enlighet med stadgarna.
7. Fastställande av röstlängd.
8. Föredragning och beslut om projekt solceller och batterilösning för föreningens fastighetsel.
(se projektbeskrivning nästa sida samt bilagor)
9. Fyllnadsval till Valberedningen.
10. Ny ekonomisk förvaltning från 1 jan.
11. Mötets avslutande.
Här kommer oktober månads nyhetsbrev med mycket viktig information och datum att spara i din kalender.
Vi vill också passa på att tacka alla som deltog på fixardagen i september! Det blev ett väldigt väl utfört arbete som annars hade kostat oss tiotusentals kronor. Ni hjälper oss att hålla avgiften låg.
Vänligen,
Styrelsen bestående utav Bülent, Thomas, Pekka, Jimmie, Gabriel & Mahdad
Styrelsen vill informera medlemmarna om att vi avser att kalla till extra stämma för att låta medlemmarna ta ställning till huruvida föreningen ska gå vidare eller inte med att installera solceller samt batteri-lösning för fastighetselen. Stämman kommer genomföras digitalt för att förenkla deltagandet. Mer information kommer inom kort.
Var tredje år måste vi genomföra en så kallad OVK, en obligatorisk ventilationskontroll, enligt Boverkets riktlinjer.
Då systemet nu är tre år gammalt är det dags för oss att planera in detta. Arbetet kommer genomföras 20 & 21 nov mellan kl 08.00–17.00. Varje lägenhetsbesök kommer att ta ca 40 min och vi börjar med hus 30 och arbetar oss uppåt. Styrelsen kommer att ordna med möjlighet för lägenhetsinnehavare att lämna nyckel inför besöket. Du behöver själv rengöra varje filter både i vägg-konsolerna i varje rum och i takventilationen i badrum och kök. Du rengör dem genom att tvätta dem med ljummet vatten och därefter låter dem lufttorka. Du behöver också ställa in ventilationssystemet på medelläge, fläktsymbol 2 eller 3. Denna information kommer att skickas igen.
Notera att detta är ett obligatoriskt besök i alla lägenheter. Om du missar din tid kan du behöva stå för de extra kostnader som föreningen får betala.
Efter fjolårets succé med att själva sköta snöröjningen gör vi detta även denna säsong. Medlemmar som vill delta i arbetslaget och få rabatt på avgiften kan meddela sitt intresse i detta formulär Anmälan av deltagande i snöröjning senast 1 november. Avgiften för deltagandet är fastställd till 1320 kr. Läs mer i formuläret om hur arbetet går till. Alla deltagande hushåll får samma rabatt vilket innebär att ju fler som deltar desto mindre behöver var och en bidra. Förra säsongen deltog ca 12 hushåll och fick 5 beredskapsveckor (tillsammans med 3 andra hushåll) under perioden nov-mars.
Som vi kunde informera vid fixardagen kommer vi att under vintern rensa ut gamla cyklar ur cykelförrådet och övriga förråd i området. Det kommer att ske genom att styrelsen kommer lappa varje cykel med en vit lapp runt däcket. Om du äger en cykel som står i förrådet tar du helt enkelt bort den vita lappen och då vet vi att cykeln ägs av någon och används. De cyklar som fortsatt har en vit lapp på sig till våren kommer att rensas utav styrelsen.
Styrelsen har beställt ommålning av parkeringslinjer på de tre platserna mellan hus 30 och 34 så att de gamla linjerna målas över och nya målas där bilarna numera står. Eftersom vädret behöver vara bra vid arbetet kommer arbetet att ske med kort varsel. Berörda parkeringsinnehavare kommer att meddelas när det är dags.
De sista besiktningsåtgärderna har ännu inte slutförts. Berörda medlemmar kommer att meddelas när det är dags för er tur att åtgärda de sista anmärkningarna. Ha tålamod!
På söndag den 28 sept kommer vi att samlas kl 10.00 vid cykelhuset (36B) för att fördela arbetsuppgifterna för fixardagen.
En från styrelsen kommer att vara ansvarig för varje arbetsgrupp och det är viktigt att vi följer planen som vi gjort upp.
Vi serverar Korv (vanlig/kyckling/veg) med bröd, kaffe/te med hembakt vid 11.45 vid cykelhuset. Anmäl dig till styrelsen så vi vet hur mycket som ska förberedas! styrelsen@brflillhagsparken2.se. Vi avslutar sedan senast kl 14.00, men förhoppningsvis tidigare än så.
OBS - Viktig information till alla boende på nedre plan!
Eftersom vi kommer att fylla på med jord i häckarna behöver varje lägenhet själva ansvara för att rensa bort ogräs och ev. dekor från sin häck så att arbetslaget kan jobba ostört.
Vi vill dela med oss av arbetsuppgifterna i förväg så att man kan fundera på vad som passar en själv. Påminner också om att klä sig i oömma kläder/arbetskläder som passar uppgifterna.
Glöm inte att anmäla dig, för kaffets skull!
Meddela om du ta med ett barn så ordnar vi med en liten överraskning!
Håll tummarna för torrt väderlek! Välkomna!
/Styrelsen
24 970 besökare sedan 2023-04-11